W ubiegłym roku po raz pierwszy na całym świecie sprzedano ponad miliard smartfonów z systemem operacyjnym Google Android. Tak mówią nowe dane ze Strategy Analytics. Godny uwagi jest również znaczący wzrost w porównaniu z 2013 r., kiedy sprzedano 780,8 mln urządzeń z Androidem. System operacyjny ma obecnie udział w globalnym rynku wynoszący 81 procent.

Według badaczy rynku, Apple sprzedał w 2014 roku 192,7 miliona smartfonów, co plasuje iOS na drugim miejscu wśród systemów operacyjnych z 15-procentowym udziałem. W sumie na całym świecie sprzedano około 1,3 miliarda smartfonów – w porównaniu do miliarda w 2013 roku.

Według Strategy Analytics wzrost będzie napędzany przez rynki takie jak Chiny i Indonezja. Nie inaczej będzie w 2015 roku, mówią. Skoro Apple nie obsługuje segmentu entry-level, nie będzie w stanie dogonić platformy Google, którą bardzo cenią producenci tanich urządzeń.

Z prawie 39 milionami sprzedanych urządzeń Windows Phone firmy Microsoft zajął trzecie miejsce. Problemy Microsoftu obejmują brak „dużych partnerów sprzętowych”, jak mówi dyrektor ds. analizy strategii Woody Oh, ale także niską obecność w chińskim sektorze detalicznym.

Na początku grudnia IDC ogłosiło szacowany udział Androida w rynku w 2014 roku na poziomie 82,3 procent z wyprzedzeniem. Liczył też na ponad miliard telefonów z Androidem. Według IDC iOS i Windows Phone osiągają odpowiednio 13,8 i 2,7 proc. Średnia cena telefonu komórkowego w 2014 roku wyniosła 297 USD.

Jednak według ankiety przeprowadzonej przez Piper Jaffray w zeszłym roku firmy wolą iOS od Androida. 89% CIO wyposaża swoich pracowników w urządzenia z systemem iOS. Dotyczy to zarówno iPhone'ów, jak i iPadów. 98 procent określa iOS jako preferowany system operacyjny do użytku biznesowego. 79 proc. firm obsługuje Androida w firmie, a 57 proc. wydaje własne urządzenia z Androidem.

Tags:
Wloszczowska Maja
Wloszczowska Maja

Leave a Comment