ABI Research spodziewa się, że producenci sprzedają w tym roku tablety o wartości ponad 64 miliardów dolarów. Oczekuje się, że sprzedaż wzrośnie do około 150 milionów sztuk. Według badaczy rynku obie kategorie wzrosły w 2013 r. o 28 i 38 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Według badania, decydującymi czynnikami sukcesu tabletów są ich rozmiary i wynikające z nich zalety pod względem mobilności i przyjazności dla użytkownika. Póki co nic nie wskazuje na mniejsze zainteresowanie tabletami, choć producenci urządzeń odnotowali rekordowe wyniki sprzedaży i sprzedaży już w 2012 roku.

ABI Research postrzega Samsunga jako największego konkurenta Apple w 2013 roku. „Dobrze przeprowadzona strategia dotycząca tabletów może w tym roku podwoić udział Samsunga w rynku” — powiedział Jeff Orr, starszy dyrektor ds. praktyki urządzeń mobilnych w ABI Research. Jak dotąd jest tylko kilku dostawców, którzy mogą nadążyć za Samsungiem. Dlatego sam Android potrzebuje więcej innowacji, aby skrócić dystans do Apple.

„Tory zdecydowanie odwracają się na korzyść tabletów z Androidem, ale Apple nie będzie siedzieć w miejscu, gdy widzi nadchodzącą konkurencję” – dodał Orr. Apple wypuścił iPada Mini 2012 we właściwym czasie. Ale dopiero po zakończeniu pierwszego kwartału 2013 roku można przewidzieć, czy i w jakim stopniu mini tablet zaszkodzi iPadowi 9,7 cala, ponieważ produkcja osiągnęła poziom, który wystarczyłby na zaspokojenie popytu dopiero między styczniem a marcem.

W weekend pojawiły się doniesienia, że ​​druga generacja iPada mini firmy Apple, która ma być wyposażona w wyświetlacz Retina, jest spóźniona. Samsung mógłby wykorzystać ten fakt na swoją korzyść do umocnienia swojej pozycji na rynku tabletów.

Według ABI Research w 2012 roku iOS firmy Apple zdominował rynek tabletów z 60-procentowym udziałem. Mobilny system operacyjny Android firmy Google działał na 37% wszystkich tabletów. Windows, Blackberry i inne systemy operacyjne stanowiły pozostałe trzy procent.

Tempo wzrostu rynku tabletów ostro kontrastuje z tempem wzrostu rynku komputerów PC. Na przykład w zeszłym tygodniu firma IDC odnotowała największy spadek od 1994 r. Według Gartnera sprzedaż komputerów od stycznia do marca spadła poniżej 80 milionów po raz pierwszy od drugiego kwartału 2009 r. Analitycy uzasadniają ten rozwój napiętą sytuacją gospodarczą, nieokiełznanym zainteresowaniem tabletami i niechęcią konsumentów do Windows 8.

[z materiałem od Rachel King, ZDNet.com]

Wskazówka: jak dobrze znasz Apple? Sprawdź swoją wiedzę - z 15 pytaniami na silicon.de.

Tags:
Wloszczowska Maja
Wloszczowska Maja

Leave a Comment