Sinsay wśród najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Polsce

Sinsay wśród najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Polsce

W niespełna pół roku od uruchomienia, aplikacja mobilna Sinsay odnotowała 2,5 miliona pobrań, zajmując jednocześnie czołowe miejsca w kategoriach „zakupy” oraz „bezpłatne aplikacje” w sklepach AppStore i Google Play.

Za jej pośrednictwem klienci realizują dzisiaj już 30 proc. zamówień e-commercowych marki.

Obserwowany od dłuższego czasu trend związany ze wzrostem zainteresowania zakupami online wśród klientów branży odzieżowej nie zwalnia tempa. Utrzymujące się wysokie dynamiki sprzedaży w kanale e-commerce wszystkich marek LPP, w tym rosnąca popularność zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych potwierdzają, że klienci w coraz większym stopniu cenią sobie łatwy dostęp do oferty oraz możliwość dokonywania szybkich zakupów. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, jeszcze w 2021 r. polska spółka odzieżowa podjęła decyzję o rozpoczęciu prac nad mobilną aplikacją dla swojego najmłodszego brandu.

2,5 miliona pobrań

Aplikacja mobilna marki Sinsay pojawiła się na rynku w kwietniu bieżącego roku. W pierwszych tygodniach testowana była na wybranej grupie odbiorców, a już w maju trafiła do powszechnej dystrybucji. W czerwcu przekroczony został milion pobrań i był to przyrost organiczny, bez wsparcia działań promocyjnych. Obecnie to już 2,5 miliona pobrań.

Dzisiaj ponad 30 proc. zamówień e-commercowych Sinsay realizowanych jest przez aplikację. Udział ten zwiększa się z miesiąca na miesiąc.

– Tak duże zainteresowanie aplikacją przeszło nasze oczekiwania. W najbliższych miesiącach znacząco rozszerzymy jej funkcjonalności, co z pewnością przełoży się na jeszcze większe udziały w sprzedaży. Oceniam, że w niedługim czasie będzie ona generowała połowę przychodów w Sinsay i zdecydowaną większość ruchu na stronie marki. Klienci korzystający z aplikacji chętniej do nas wracają i są zadowoleni z przebiegu zakupów. To główny filar naszego rozwoju w przyszłości i właśnie dlatego już teraz jest to dla nas najważniejsza platforma sprzedaży – podkreśla Michał Laskowski, Dyrektor e-commerce marki Sinsay.

Wysokie oceny użytkowników

Aplikacja jest bardzo dobrze oceniana przez użytkowników – w sklepie AppStore uzyskała 4,7 punktów na 5 możliwych, a w sklepie Google Play aż 4,9. Zajmuje wysokie pozycje w kategoriach „zakupy” oraz „bezpłatne aplikacje”.

Wśród jej najważniejszych funkcjonalności jest Sinsay ID, który użytkownik może dodać jako widget na swoim telefonie. Rozwiązanie to umożliwia szybki zwrot towaru bez paragonu, jeżeli wcześniej zakup został zarejestrowany w aplikacji oraz łatwiejszy odbiór zamówienia w sklepie stacjonarnym. Po zeskanowaniu ID sprzedawca widzi towar gotowy do odebrania, a podczas zwrotu system łączy ze sobą produkty z indywidualnym kodem klienta.

W najnowszej wersji aplikacji użytkownicy mają do dyspozycji kilka systemów płatniczych, w tym wprowadzone w ostatnich tygodniach PayPo oraz Blik One Click, formularz oceny, warianty kolorystyczne na listach produktów oraz zakładkę nowości z ofertą, która dopiero trafiła lub trafi do sprzedaży. Ułatwia to planowanie zakupów i pozwala stworzyć listę ulubionych produktów.

Poza najnowszymi funkcjonalnościami użytkownik znajdzie w aplikacji lokalizację sklepów w swojej okolicy, funkcję skanowania produktów oraz informację o ich dostępności online lub w innym salonie. W momencie pobrania aplikacji i pierwszego logowania klienci otrzymują bon powitalny na 15 proc. zniżkę na zakupy.

Płatności mobilne – przegląd najpopularniejszych aplikacji

Smartfony z dostępem do internetu zastępują coraz więcej urządzeń – służą jako profesjonalny aparat fotograficzny, pozwalają pobierać muzykę, są przenośnym komputerem, a do tego umożliwiają płacenie za zakupy w sklepach stacjonarnych oraz internetowych. Dzięki ciągle udoskonalanym aplikacjom płatności mobilne są bezpiecznym i wygodnym narzędziem, z którego na co dzień korzystają tysiące klientów. Przedstawiamy przegląd najczęściej wykorzystywanych rozwiązań.

Płatności mobilne cieszą się w Polsce coraz większym zainteresowaniem. Z danych przedstawionych w raporcie Cashless wynika, że pod koniec 2018 roku w naszym kraju do urządzeń mobilnych dodano prawie 2 miliony kart płatniczych. Dostępne na rynku aplikacje umożliwiają płacenie telefonem komórkowym bez konieczności posiadania przy sobie portfela czy karty bankowej, pozwalają też na błyskawiczne opłacanie zakupów w sklepach on-line. Klienci wykorzystują do tego nie tylko smartfony, ale także tablety, smartwatche czy smartbandy (inteligentne opaski).

BLIK

To jeden z najpopularniejszych polskich systemów płatności mobilnych, który szturmem podbił rynek. Tylko przez pierwsze trzy kwartały 2019 roku dokonano aż 146 mln transakcji za pomocą BLIK-a. Dzięki usłudze klienci mogą:

płacić za zakupy w sklepach stacjonarnych i on-line,

wypłacać i wpłacać gotówkę w bankomatach,

wykonywać natychmiastowe przelewy na telefon,

generować czeki.

Żeby korzystać z usługi, należy posiadać konto w jednym z banków współpracujących z systemem oraz pobrać aplikację mobilną. Obecnie sposób płatności jest dostępny w aplikacjach m.in. Alior Banku, mBanku, PKO BP, Credit Agricole, Banku Pekao S.A., a także Spółdzielczej Grupy Bankowej. Płatność dokonywana jest za pomocą jednorazowego kodu generowanego w aplikacji, który jest ważny tylko przez 2 minuty. Bezpieczeństwo transakcji jest gwarantowane nie tylko przez kod, ale także mechanizmy chroniące dostęp do aplikacji banku – hasło, odcisk palca lub PIN. Dodatkowo każdy użytkownik systemu BLIK jest zweryfikowany przez bank.

Przeczytaj też: jak włączyć płatności mobilne?

Google Pay

Aplikacja przeznaczona dla użytkowników urządzeń mobilnych wyposażonych w system Android. Jest rodzajem elektronicznego portfela, w którym użytkownik może przechowywać swoje karty (nie tylko płatnicze, ale także lojalnościowe) i płacić nimi w sklepach internetowych, stacjonarnych, a w określonych rejonach świata także w środkach transportu publicznego oraz przesyłać pieniądze innym użytkownikom.

Żeby zapłacić za towary lub usługi, należy pobrać aplikację Google Pay, zalogować się na konto Google, a następnie dodać kartę płatniczą, np. debetową lub kredytową. Do korzystania z Google Pay zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych potrzebny jest moduł NFC w urządzeniu mobilnym. Po odblokowaniu urządzenia należy na kilka sekund przyłożyć jego tylną część do terminala płatniczego, a następnie postępować zgodnie z poleceniami widocznymi na ekranie. Google Pay pozwala na płacenie za zakupy bez posiadania przy sobie portfela oraz karty.

Jak aplikacja zabezpiecza transakcje? Przede wszystkim Google Pay nie przechowuje ani nie udostępnia informacji o numerach kart płatniczych. System zamienia numer na zaszyfrowany token płatniczy, a zatem osoby niepowołane nie są w stanie zidentyfikować naszej karty i wykorzystać jej danych. Aplikacja wymusza również stosowanie blokady ekranu zabezpieczonej na PIN, odcisk palca, wzór lub hasło.

Apple Pay

To cyfrowy portfel stworzony na urządzenia z systemem operacyjnym iOS (iPhone, Apple Watch, MacBook, iPad). W Polsce system jest aktywny od połowy 2018 roku i dostępny dla klientów kilkunastu banków, a także w ramach wybranych systemów szybkich płatności. Podobnie jak Google Pay, umożliwia płacenie za zakupy w sklepach stacjonarnych oraz internetowych za pomocą przypisanych do aplikacji kart płatniczych. Operacje są potwierdzane odciskiem palca lub za pomocą funkcji rozpoznawania twarzy (Face ID). W trakcie płatności zbliżeniowej w sklepie należy przyłożyć urządzenie do terminala płatniczego, a następnie zatwierdzić transakcję kodem PIN.

Przeczytaj też: do czego służą płatności online?

Aplikacje mobilne banków

Jeśli nie korzystamy z wielu rachunków bankowych i różnych kart kredytowych, korzystanie z mobilnych płatności możemy ograniczyć jedynie do aplikacji naszego banku. Większość instytucji finansowych oferuje intuicyjne oprogramowanie na urządzenia mobilne, za pomocą którego można płacić on-line i zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych, dokonywać przelewów czy korzystać z BLIK-a.

Z raportu Gemius wynika, że 38% internautów nie dokonuje zakupów on-line, z czego 17% jako przyczynę podaje obawy o bezpieczeństwo płatności. Pomimo że producenci aplikacji oraz narzędzi umożliwiających płatności on-line ciągle udoskonalają stosowane zabezpieczenia, to jednak trochę ostrożności nigdy nie zaszkodzi. Warto zatem pamiętać o tym, żeby wyłączać moduł NFC, kiedy z niego nie korzystamy. Nie płaćmy też za zakupy, będąc podłączonym do ogólnodostępnej sieci Wi-Fi, np. w centrum handlowym. Zastosowanie się do kilku prostych wskazówek pozwoli uniknąć wielu problemów.

Aplikacja mobilna Żabki najpopularniejszą aplikacją w Polsce

- Z satysfakcją patrzymy na rozwój naszej aplikacji, której pierwsza wersja została pozytywnie odebrana przez klientów. Od momentu udostępniania jej użytkownikom smartfonów, została pobrana ponad kilkaset tysięcy razy, przy czym największy przyrost nastąpił w ciągu ostatnich dni. Żappka jest obecnie w czołówce najchętniej pobieranych aplikacji w Polsce. Dodam, że to dopiero początek naszych możliwości i z pewnością pozytywnie zaskoczymy klientów zarówno nowymi funkcjonalnościami, jak i akcjami marketingowymi – mówi Tomasz Blicharski, Wiceprezes ds. Finansowych i Rozwoju sieci Żabka.

Nowością w aplikacji żappka są m.in. indywidualne, zmieniające się kilkukrotnie w ciągu dnia, wyjątkowo atrakcyjne promocje na ulubione produkty (np. hot-dog za 1,5 zł, kawa w Żabka Café za 2 zł, smoothie Foodini za 2,99 zł). Po upłynięciu dwóch godzin, promocje zmieniane są na zupełnie nowe. Kolejnym dodatkiem jest sekcja w aplikacji z produktami, które co 24 godziny są indywidualnie dopasowywane do użytkownika przez sztuczną inteligencję. W ich przypadku klient otrzymuje jednoczesną gwarancję najlepszej ceny.

Dodatkową korzyścią dla użytkowników, znaną już z pierwszej odsłony aplikacji jest program lojalnościowy – robiąc zakupy przy użyciu aplikacji konsumenci zbierają specjalne punkty - żappsy. Każda wydana w Żabce złotówka jest premiowana, a zebrane żappsy można wymienić na ulubione produkty z oferty Żabki, odbierane bezpośrednio w sklepie – w tym asortyment Żabka Café, popularne napoje czy słodycze.

Za interfejs aplikacji odpowiada firma Ueno, która projektuje intuicyjne i przyjazne rozwiązania cyfrowe z międzynarodowym doświadczeniem projektów aplikacji m.in. Ubera. Partnerem Żabki przy projekcie są także firmy: Synerise tworząca biznesowe rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji i marketing automation oraz Future Mind, warszawska spółka zajmująca się rozwojem aplikacji mobilnych i transformacją cyfrową.

By klienci mieli jeszcze większą świadomość profitów, jakie daje korzystanie z aplikacji, sieć szkoli swoich franczyzobiorców, a oni swoich sprzedawców, w tym zakresie oraz dokłada starań, aby w sklepach widoczne były informacje na temat żappki.

Regulamin żappki dostępny jest w aplikacji w zakładce „Ustawienia”, w punkcie „Zasady świadczenia usług”. Aplikacja jest dostępna bezpłatnie w Google Play dla użytkowników systemu Android oraz w App Store dla urządzeń działających z system iOS.

Aplikacja do pobrania pod linkami:

Android: android.zappka.pl

iOS: ios.zappka.pl

Wloszczowska Maja
Wloszczowska Maja

Leave a Comment